الثلاثاء، 14 سبتمبر 2010

طريقة تحميل الفيديوهات من اليوتيوب من متصفح أوبرا أو بولت و بالثغرة..




سلام عليكم
طبعآ معظم الناس معاهم الأوبرا الهاندلر أو أوبرا المعدلة
و ساعات بتكون عايز تحمل فيديو من على اليوتيوب و تشوفه من على الموبايل
عموما الطريقة سهلة جدآ
الخطوات:
1-هات رابط الفيديو و ليكن
youtube.com/watch?v=OnxGSZg9bt0&feature=sub
2-عدل على الرابط و ضيف الثلاث حروف دول pwn
3-بحيث يكون شكل الرباط كدة
pwnyoutube.com/watch?v=OnxGSZg9bt0&feature=sub
4-دوس على dirpy زى ما فى الصورة

5-دى اهم خطوة هتعيد تسمية الفيديو زى ما فى الصورة ل كلمة واحدة و انجليزى مش عربى,لو عربى مش هيحمل!!!

6-اختار الجودة اللى فى الصورة ,و متختارش جودة اعلى حتى لو موبايلك قوى,لانها مهما كان هتكون بطيئة و الصوت مش هيكون مع الصورة

7-عندك اختيارين :الاول انك تدوس عادى على
low 240.flv و هيبتدى التحميل ببرنامج الاوبرا ,و انا مش بحبه الصراحة خصوصا فى الملفات الكبيرة
التانى انك تدوس على رقم (1) من لوحة مفاتيح الموبايل و تختار fullscreen edit و تدوس على الزرار الشمال اللى فوق فى الموبايل و تختار copy و تنسخ الرابط,و بعد كدة تتجه الى برنامج Bolt handler اللى موجود فى الموضوع اللى قبل دة و تعمل paste للرابط هناك
الخطوة دى لأن برنامج البولت أسرع فى التحميل بمراحل و بيبتدى بمجرد ما تدوس save على طول..



إسم كاتب الموضوع*:N.E.R.D
إيميل كاتب الموضوع*:lockerzgz@gmail.com
موقعكـ أو مدونتكـ:arab-gb.com

أكتب موضوعآ

هناك 13 تعليقًا:

  1. بجد ما شاء الله عليكم انتوا ناس زى الفل مش عارف اشكركم ازاى على كل اللى بتقدموه انا استفدت كتير اوى من المدونة

    ردحذف
  2. الف شكر ..............موضوع رائع
    ربنا ما يحرمناش منك و من مواضيعك الهايلة

    بس لو برنامج يشغل ال youtube علطول يبقى احلى كتير

    ردحذف
  3. شكرا يا باشا على مجهودك الرائع دا و منتظرين منك المذيد دائما

    ردحذف
  4. سلاااااااااامو عليكم: انا مصطفى وانا متواجد على طول على المداونه لدرجة انى مخليها صفحتى الرئيسيه على النت رغم انها مش زى المنتديات التانيه فيها اكتر من قسم وبرامج كتير دا مع احترامى للأداره وانا عمرى ما عملت منتدى صفحه رئيسيه لكن من حبى فى المداونه دى انا عملتها صفحتى وكنت عايز اعرف انتو ايه العائد عليكم من البرامج الجميله اللى بتقدموها دى البرامج دى لو مع حد تانى كان خلاها بفلوس.والله العظيم وبجد انا بحترم كل شخص هنا فى المداونه وخصوصاً الادمن مش عشان ادمن لا عشان راجل محترم وشكله مش بيحب الظلم لحد الظلم اللى الشركات فرضاه علينا انا بصراحه المداونه دى وفرت ليا 500 جنيه انا كنت هشحن بيهم رصيد واشتغل نت بس من ساعت مادخلت هنا اتعلمت حجات كتييير اوى رغم انى مهندس كمبيوتر لكن فيه ناس هنا اساتذا ممكن اكون اكبر منهم بس برده دا رأيي فيهم ورأى اى حد بجد ربنا يوفقكم وانا مستعد اخدم المداونه دى فى اى حاجه ودا اميلى لو حد احتاج حاجه انا تحت امره mostafa2562002@yahoo.com

    ردحذف
  5. شكرا يا جمييييييل

    ردحذف
  6. مشكور والى الامام دائما......

    ردحذف
  7. انتو بجد ناس محترمة

    ردحذف
  8. بجد تسلم ايديك علي المجهود ده

    ردحذف
  9. شكرآ بجد يابرنس علي كل الحاجات الحلوة دي بس ياريت حد يقولي أزاي أشوف رابط الفيديو انا بأستخدم اوبرا هاندلر

    ردحذف
  10. انت شكرااااااااااااااا بيلاس

    ردحذف
  11. shokrannnnnnn...sho3'l 7elw aweeeeeeeee

    ردحذف