الجمعة، 6 أغسطس 2010

شرح مصور لطريقة تشغيل برنامج ميج Mig33 مجانا على اتصالات..

بسم الله الرحمن الرحيم

النهارده جبتلكم طريقة تشغيل الميج مجانا على شبكة  اتصالات والشرح  بالصور كمان..
من غير كلام كتير نبدأ الشرح على بركة الله..

تابع معايا الصور..

*****************************

1- دى أيقونة البرنامج بعد التسطيب ، هنضغط عليها..

*****************************

بعد ما تفتح البرنامج هيبقى بالشكل ده
رقم 1- لو علمت على الخيار ده هيبقى الميج بكامل حجم الشاشة Full screen لو لأ هيبقى الشاشة محدودة و دى براحتك بس أنا أفضل تعلم عليها..
رقم 2-المربع ده هنكتب فيه موقع اتصالات زى ما أحنا شايفين كده
mobile.etisalat.com.eg
رقم 3 و 4 و 5-هنسيبهم فاضيين زى الصورة كده..

  *****************************

رقم 1 و 2 -برضو هنسيبهم فاضيين..
و نعلم على Remove port from URL
رقم 3- هنحط البروكسى ده فى خانة Host زى الصورة كده
74.217.68.1

*****************************

فى الخطوة دى هنعمل نقطة وصول جديدة أو نعدل على واحدة من اللى عندنا عشان تكون بالشكل اللى فى الصورة بالظبط و خد بالك من رقم البروكسى
74.217.68.1


*****************************
بعد كده هتحط بياناتك و تدوس نعم و تختار نقطة الوصول اللى أحنا عملناها
*****************************
كده نقدر نقول مبروك عليك، تم الدخول بنجاح..
و أى أستفسار أنا فى الخدمة..
تحميل البرنامج

هناك 10 تعليقات:

  1. جارى التجربة الان

    ردحذف
  2. اشتغل ياباشا وعملت عضوية جديدة فيه بس طلع وكل لما يدخل يجى يتصل بنقطة الوصول يبرح يقفل

    ردحذف
  3. نجم والله العظيم بس انا كان نفسى فى طلب لو برنامج نمبز من الى بيدعم الاتصال الفويس ابقى مشكور

    ردحذف
  4. أن شاء قريب يكون البولت موجود..:)

    ردحذف
  5. أخي ما هو منفذ البروكسي مشكور لو تجيبه أنا محتاج البرنامج
    و شكرا لكل برامج المدونه بجد هنا كله بلوشي
    و ياريت بجد برنامج فيه فلاش بلاير لتشغيل الفيديو و شكرا

    ردحذف
  6. كل مايجى يختار اتصال يكتب مشكله فى الاتصال وميخترش نقطت اتصال مش عارف ايه الحل يمكن البرنامج مش شايف نقط الاتصال الى عندى عشان يعرف يختار منهم ارجو الرد

    ردحذف
  7. تمام اللله ينور عليك ياريت لو تشغلنا اليو تيوب يبأه كده تمااااااااااااام اوى وشكراا

    ردحذف
  8. تمام الله ينور انا عملت فورمات للعده وعملت نقطه وصول جديده وبأه تمام بس لو ممكن تشغلنا اليو تيوب يبأه جزاك الله خير

    ردحذف
  9. يا باشا اولا شكرا ليك اوي انا حملته من برا وعملت خطواتك كلها بالنص بس مش بيدخل وبيقولي ‏connection lost plz try later‏ اعمل إي بجد انا محتاجه

    ردحذف
  10. بص يادكتور بجد انت تستحق لقب دكتور ور~يس جامعه كمان ومش عارف ليه انت لحاد دلوقتي مخدش جايزة نوبل بس في حاجه هو صحيح اي حاجه حضرتك كاتبها علي المدونه شغاله بس نفسي اخرب بيت فودافون

    ردحذف